fbpx

סיוטים אצל ילדים?

שוב הוזעקתם באמצע הלילה? הילד/ה מפחדים לישון לבד במיטתם?
ילדים חולמים חלומות מפחידים לאורך הילדות, וזה טבעי ונורמטיבי. בנוסף, רק סביב גיל 8 מתפתחת ההפרדה המלאה בין דמיון למציאות- ולכן לא מעט ילדים ימשיכו לפחד גם לאחר שהתעוררו מהחלום. במצבים אלו יש להציע לילד הרגעה וניחומים, ולסייע לו בזיהוי הגבול בין החלום למציאות.
איך עוד נוכל לסייע לילדנו להתמודד? 
* הורים בקליניקה מדווחים הרבה פעמים על חלומות רעים כאשר הילדים הולכים לישון מאוחר מידי, שימו לב לשעת ההשכבה.
* כדאי להעזר בדמיון של הילד על מנת ליצור אסטרטגיית התמודדות – למשל: אם מוטרד מחלום שחוזר להוסיף משהו לדמות שלו שיסייע לו להתמודד אל מול המפלצת הנוראית.
* נרמול- אחד הכלים שאני מציעה להורים וכמה שהוא פשוט כך הוא חזק ומשמעותי. כדאי לשוחח עם הילדים אחרה״צ ולספר שהרבה ילדים בגילם מתמודדים עם חלומות מפחידים ואפילו אתם לעיתים מתמודדים עם חלומות מפחידים. אפשר גם לספר מה מסייע לכם להתמודד.
* אם מדובר בחלום חוזר- ילדים צעירים יכולים להצליח לתמלל אותו טוב יותר בציור, ואז אפשר לסייע לילד להתמודד אל מול הציור (נגיד לתת לילד בובה של גיבור על שכשישן איתה יהפוך לגיבור על בעצמו- ולצייר את ההתמודדות שלו אל מול המפלצת יחד).
* ומשהו שמסייע לבני הגדול עד היום- אבקת חלומות. מאז שהיה בן שנתיים אנחנו מצטיידים באופן קבוע באבקת חלומות (מעט סודה לשתיה) שאותה אני מפזרת עליו לפני השינה, תוך שהוא אומר את המשפט: ״היום בלילה אחלום חלום שמח ומואר ומחר בבוקר אקום שמח ומאושר, כך יהיה!״. 

ספרו לי מה עובד אצלכם ?

https://www.liatazaria.com/

פתיחת וואטסאפ
1
עזרה?
היי 🙂,
אפשר לעזור?